San José - Volcano Poas - La Fortuna

13 januari 2014 - La Fortuna, Costa Rica

Vanmorgen was ik al weer vroeg wakker door de jetlag (5:30 uur). Maar dat maakt niet uit. Kan ik ff op mijn gemak douchen, spullen (her)pakken en even de berichtjes op mijn telefoon kijken. Om half acht vertrekken we naar de Poas vulkaan. Op de helling staan diverse kraampjes met mensen die aardbeien verkopen, die gekweekt worden op de helling van de vulkaan. Onderweg stoppen we nog even om een drieteen luiaard te bekijken. Zijn gezicht lijkt op de Mona Lisa, maar die zien we nu niet. Hij heeft een groenige vacht en lag lekker te slapen. Bovenaan wandelen we naar de kraterrand, maar helaas is er niets te zien door de mist/wolken. Daarna zijn we verder de vulkaan op gewandeld, dwars door het groen. Veel bromelia's, mos en nog een paar andere mooie planten gezien. Oh, dat is misschien nog wel ff grappig, voor jullie, om te vertellen. Ik zit nu in de bus met een lange broek en een vest aan. Het is helemaal bewolkt, vochtig en koud vanwege de hoogte (2700 m)! Er grapte al iemand dat dit weer ons erg bekend voorkomt!
Om kwart voor elf rijden we verder naar La Fortuna. Onderweg rijden we door haarspeldbochten naar beneden, met prachtige vergezichten op het dal. Het is heel groen.
We maken een tussenstop bij de waterval van de vrede. Onderweg hebben we ook een groep witsnuitneusbeer (coati) gezien met kleintjes.

Om half 2 zijn we in Fortuna. Bij de bakker haal ik een empanada met kip, en een appelding. Erg lekker!!

We kunnen ff opfrissen in het hotel, nu zijn we onderweg naar de Arenal vulkaan, daar gaan we wandelen. Hopelijk zien we de zonsondergang, maar ik heb mijn twijfels. Het is nl redelijk bewolkt. De wandeling naar boven is mooi. We slingeren tussen bamboe met een soort rietpluimpjes en natuurlijk veel groen naar boven. Patrick (reisbegeleider) wijst ons op een paarse bloem die ayer, hoy y mañana wordt genoemd. Deze bloem bloeit dus maar drie dagen. Verder zien we nog een walking tree. Dat is een boom die zich heeeeel langzaam verplaatst. Onderweg hebben we een paar buitjes, dus de poncho komt goed van pas.
Bovenop hebben we een schitterend uitzicht op Lago Arenal, en zie je nog lava van de vulkaan. We kijken uit over het meer terwijl de zon achter de bergen weg zakt. Nu moeten we even wachten totdat de zon helemaal onder gaat, want dan krijg je een mooie rode lucht. Maar er barst een bui los, dus we klauteren weer naar beneden over de lava stenen naar het bos.

Het is nu half 7 en ik lig even te relaxen op bed. Om 7 uur eten we wat bij het hotel. We slapen allemaal in kleine huisjes. En in de tuin rond de huisjes heb ik kolibries gezien.

Het eten was heerlijk, kip met rijst, leek wel nasi. Mmmh! Nog even lekker zitten kletsen met een groepje.
Nu is het bijna 10 uur en ga ik lekker pitten en dromen over Caño Negro.

Hasta luego.

1. Esther:
    13 januari 2014
    Hi Rachel,
    Leuk om alles te lezen wat je mee maakt. Kikker ik gelijk weer wat van op zo op mijn werk :).
    Joris was gister helemaal blij van zijn zwemdiploma, het was erg gezellig.
    groetjes Esther
  2. Gerd en Marieke:
    13 januari 2014
    Hoi Rachel,

Blij dat je het zo goed naar je zin hebt , dit blijft natuurlijk de hele reis zo.
    Martien en Gerda vonden het ook leuk om je verslag te lezen.
    Een dikke knuffel van papa en mama