Caño Negro

13 januari 2014 - Caño Negro, Costa Rica

Vannacht lekker geslapen. Ontbijten met uitzicht op allerlei kleurige vogeltjes die op de lekkernijen in de boom af komen.
Om half acht vertrekken we met een nieuwe chauffeur naar Caño Negro. Onderweg stoppen we bij een brug met héél veel leguanen in de bomen. Er zitten fel oranje met zwart/oranje gestreepte staarten in de boom en wat minder fel gekleurde. De felle leguanen zijn vruchtbaar.
Onderweg komen we langs ananasvelden. Een boer verbouwd ongeveer 75.000 planten per ha. De niet biologische ananasen groeien in 13 maanden, de biologische in 16 maanden. Daar krijgt de boer dan 40-60 dollarcent voor!! Dus hij moet veel voorschieten.
Later zien we nog een drieteen luiaard boven in de boom.
We gaan varen op de rio frío/caño negro. Dat is een paar kilometer bij de Nicaraguaanse grens vandaan. Het is zon met een paar wolken, en ik denk 30+ graden. We hebben een boot voor onze groep. De gids en kapitein wijzen ons op allerlei mooie vogels, kleine vleermuizen op een rijtje op een boom, kaaimannen (ook jonkies), leguanen, brulapen, Jezus Christus hagedis (kan over water rennen) en slingerapen met jong en schildpadjes. Als ik het goed onthouden heb zijn dit alle vogels: verschillende ijsvogels (rood/grijs, groen, zwart/wit, en de kleinste met rood/geel/blauw), koereiger, ooievaar, kleine blauwe reiger, grote witte reiger, nachtzwaluw, slangenhalsvogel, kleine zwart/witte zwaluw, nortern jacana met jongen, schuitbekreiger, montezuma oropendula. Onderweg krijgen we nog een lunch met rijst/kip, bonensaus, salade en ananas.
Om half 4 zijn we weer terug bij het hotel en kan ik lekker gaan relaxen. Een groot deel van de groep gaat nog naar warm water bronnen met zwembaden en glijbanen (soort terms 2000). Dat trekt mij niet aan en ik wil gewoon eventjes niets doen. Dus ga lekker chillen!!
Vanavond ga ik bij het hotel eten denk ik. Het is nl. zo'n 5 km lopen naar het dorpje, maar om 6 uur is het al donker!

1. Anneke en Bart:
    13 januari 2014
    Wat leuk zoals je alles beschrijft en wat zie je veel van de natuur daar.
    Geniet maar lekker :-)
  2. Gerd en Marieke:
    14 januari 2014
    Het was dus echt de moeite waard om deze excursie te doen,geniet maar lekker. Hier alles goed , liefs Gerd en marieke
  3. Esther:
    14 januari 2014
    Hi Rachel, vanmorgen aan de tafel je verhaal voor gelezen.
    Kan je Martijn ook nog uitnodigen? Dit kan op [email protected]
    Groetjes Esther en de mannen
  4. Martijn:
    Hi Rachel,

Leuk om te lezen! Ben benieuwd naar de volgende posts.

Groeten Martijn