Kudelstaart - Houston - San José

12 januari 2014 - Schiphol, Nederland

Daar gaan we! Op naar Costa Rica. Eindelijk! Vannacht heb ik best lekker geslapen, papa en mama hebben me naar Schiphol gebracht. Na een drukke week, met weinig slaap door de spanning, zit ik nu ff relaxed een broodje kaas te eten.

Met een kwartier vertraging vliegen we over de n201de lucht in. Het is alleen jammer dat mijn tv niet werkt! Dus ik zit alle dieren te bestuderen, te lezen, te puzzelen en muziek te luisteren.

We vliegen nu over Groenland. Net zag ik ijsschotsen drijven. Een half uurtje later vliegen we boven Canada. De zon probeert op te komen, dus ik zie aan de horizon zo'n mooie roze, oranje lichtblauwe gloed en op de grond bergen bedekt met een dikke laag sneeuw. Heel bijzonder! Ik heb helemaal geen films/tv nodig ;-)

Op Houston was ik na een uur door de douane. We stonden eerst in een gigantische rij, zes rijen dik. Na een half uur kwamen we er achter dat er een andere rij voor transit was! Nu weer wachten op de vlucht naar Costa Rica.

Met een kwartier vertraging stijgen we op over een donker Houston. Overal zijn lichtjes van de huizen, auto's, etc. Mooi om te zien. Ik begin het ondertussen wel een beetje zat te worden...het is nu 20:15, dat is in Nederlandse tijd 3:15, dus dat is niet zo raar. En we moeten nog anderhalf uur vliegen!!

In San José zijn we zo door de douane, en op naar het hotel. Het is nu 12 uur s nachts (7 uur s morgens in Nederland) en morgen om 7 uur moeten we weer bij het ontbijt zijn. We moeten vroeg vertrekken omdat anders de Poas vulkaan in de wolken zit.

Dus welterusten!!

1. Esther:
    HI Rachel,
    Hopelijk heb je vannacht wel lekker geslapen en heb je heel veel zin om alles te bekijken in Costa Rica. Geniet van alle indrukken :)
    Liefs Esther
  2. Anneke en Bart:
    12 januari 2014
    Wat een onderneming, maar heel leuk dat we je zo kunnen volgen. Geniet er maar lekker van!
  3. Gerd en Marieke:
    Hallo Rachel,
    Hopelijk heb je goed geslapen en ben je een beetje bijgekomen. We hopen dat de vulkaan vandaag goed te zien was. Geniet verder volop van al het moois dat je nog gaat zien.
    Veel liefs papa en mama