Rio Dulce - Caye Caulker

3 februari 2014 - Caye Caulker, Belize

De discotheek in het dorp heeft volgens mij nog nooit van gehoorbeschadiging gehoord. Tot na 2en was het disco in mijn kamer! En om half 5 ging mijn welker weer. Fijn! Om 5 uur varen we naar de overkant en hup het te krappe busje weer in. Sommige zitten nog maar eens lekker te zeuren, dat ze hun benen niet kwijt kunnen. En houden daar ook niet over op! Iedereen zit met zijn benen in het gangpad, deal with it!! Pffff, en dat op de vroege ochtend.
Om half 6 vertrekken we. Om 10 uur rijden we langs Flores, daar sliep ik de vorige keer dat ik naar Tikal ging. Vanaf hier tot de grens krijgen we politie bescherming. Eerst kwam een motor met twee agenten achter ons aan, maar die kon ons niet bij houden. Toen zagen we ff niemand achter ons. Nu rijdt er een grote politie auto achter ons, op gepaste afstand. Het is overigens weer heerlijk weer, blauw met een paar kleine wolken, en hot, hot, hot!
Om half 12 zijn we bij de grens met Belize. Alle bagage moet van de bus af en moet je zelf de grens over sjouwen. Na ruim een half uur zijn we erdoor. Dat valt weer mee! Belize ziet er een stuk schoner uit, vergeleken met de andere landen waar we zijn geweest. Misschien omdat ze pas in 1981 onafhankelijk zijn geworden van Engeland. Het heette toen Brits Honduras. Vandaar dat er Engels i.p.v. Spaans gesproken wordt, dat is wel gemakkelijk. De huizen zijn veelal houten, kleurige huizen met een "porch". Ik weet ff niet wat het Nederlandse woord is. Het oerwoud en de bergen heeft in Belize plaats gemaakt voor lage begroeiing; lage palmbomen, een soort waaier palmbomen, lage boompjes en struiken. De wegen zijn kaarsrecht. Het weer is blauw met wolken en een lekker Caribisch windje. Precies om 4 uur vertrekken we met de boot naar Caye Caulker. Een reisgenoot heeft een leuke app, waarmee je kunt zien hoe hard je gaat, wat je stijgingspercentage is, etc. Die heb ik gedownload. Ik zie nu dat de boot bijna 40 km per uur gaat. We varen een uur, dus dan ligt Caye Caulker 40 km van Belize Stad af. Om half zes kunnen we onze kamer in. Ik heb het wel een beetje gehad...moe! Wat is dit een afknapper! De hotelkamer is muf, heeft amper verlichting en ik pas niet onder de douche!! Na alle mooie hotels/huisjes is dit wel een enorme tegenvaller!! Nu maar hopen dat de douche wel warm is...dat ga ik eens onderzoeken.

1. Gerd en Marieke:
    3 februari 2014
    Het moet ook ergens een keer wat minder zijn, dan waardeer je het weer als het weer goed is. Probeer er toch maar het beste van te maken, niet iedereen is zo lang als jij. Xxxxxx
  2. Anneke en Bart:
    3 februari 2014
    Dat is niet fijn dat er politiebegeleiding nodig is, maar wel fijn dat ze dan meerijden. Wel balen dat het hotel niet zo fijn is als de anderen! Een porch is een veranda :-)! Xx
  3. Gerd en Marieke:
    3 februari 2014
    Douche heeft goede hoogte als je haar droog moet blijven.Xxxx