Caye Caulker

4 februari 2014 - Caye Caulker, Belize

De douche is ondertussen omhoog gezet door de mecanicien. Ik pas er nu net aan onder, er komt een goede straal én warm water uit! Dat is ook wel lekker, na twee dagen met alleen koud water in Rio Dulce.
Er is hier een heel andere sfeer als in de landen die we tot nu toe gezien hebben. Relax, take it slow, dat is hier het motto. Dat merken we 's avonds al tijdens het eten. Na ruim 2 uur wachten wordt het eten geserveerd. Het is het wachten waard, heerlijke viscurry.
Vannacht heb ik super geslapen. Ik ga met iemand anders van de groep ontbijten in een klein schattig houten huisje, waar we boven op een soort overdekt mini terras kunnen zitten. Kunnen we lekker op de hoofdstraat kijken. Na het ontbijt, wat meer een brunch was qua tijd, zijn we naar de "split" gelopen. Dat is het einde van het eiland. Daar is een stuk van het eiland afgesplitst van de rest door een tsunami. Je kunt naar het andere deel zwemmen, maar daar is verder niets. We zijn door een ander straatje weer terug gelopen. Daar stonden meer de huizen van de locals. Houten huizen op palen, houten huizen met veranda (bedankt Anneke ;-)), grote, kleine, wat vervallen huizen, winkeltjes, guesthouses, etc. Dan zie je ook een beetje hoe de mensen leven. Zo zijn we langzaam naar de andere kant van het eiland gelopen. Het is heel klein. Er is een prachtige zee omheen, maar er zijn geen stranden, zoals op bijvoorbeeld Aruba. Dat is wel jammer. Dus uiteindelijk zijn we bij een hotel beland, die heerlijke stoelen had. Daar hebben we heerlijk zitten lezen. Genoten van het uitzicht, van de zee en de pelikanen die aan het vissen waren en de fregatvogels in de lucht. Lekker relaxt dus. Het motto van het eiland is ook "go slow". Dat hebben we vandaag heerlijk gedaan. S Avonds hebben we samen gegeten, we hadden ff geen zin in weer een groepsdiner met 10 mensen. Af en toe met een kleiner groepje is ook prima. De avond hebben we afgesloten met een heerlijke thee bij de Starbucks (jawel, die was net een maand open!). Kortom: een ontspannen dagje.
Morgen ga ik de hele dag snorkelen.

1. Anneke en Bart:
    4 februari 2014
    Wat heerlijk relax zo op het eiland en wat een prachtige foto van de zonsondergang! Veel plezier met snorkelen want het is het 2e rif van de wereld dus zal het vast prachtig zijn! Xx