Reserva Biológica Bosque Nubos Monteverde

15 januari 2014 - Monteverde, Costa Rica

@mama, papa: de kikker heb ik niet op de foto. Hij is nog geen 2 cm denk ik, en hij zat achter glas, dus dat was erg moeilijk. Ik heb goed naar hem gekeken ;-)

Vanmorgen om half 9 gingen we op pad naar Monteverde nationale park. We hebben van 9 tot half 1 gewandeld. Erg veel groen. Je kunt je niet voorstellen hoeveel verschillende soorten blaadjes, plantjes, bomen en struiken er zijn. Grote en héle kleine varens, heleconia's, luchtwortels, kolibrietjes, insecten, er was van alles te zien, maar voornamelijk heel veel groen! Er zei iemand dat elke boom een tuintje op zich is, en dat klopt ook.
Het pad ging ook op en neer. En we hadden bij een uitzichtspunt nog uitzicht op de Pacifische zee.
Om half 1 hebben we ff een broodje gegeten uitrusten en wat gedronken. Om 1 uur zijn we weer op pad gegaan, maar dan met een kleiner groepje. Eerst naar een waterval, dat was heel mooi. Vervolgens over een heel mooi pad omhoog langs de berg. Toen konden we kiezen, nemen we het lange pad of het alternatieve pad, dat korter is. We kiezen het alternatieve pad. Wat een hel!! 870 m steil omhoog over een glibberig pad. Ik had echt het idee dat ik een berggeit was!!
Om kwart over 3 ben ik weer terug. Nu moeten we wachten op de bus, die komt om 4 uur. Maar ja, kunnen mijn voeten ff uitrusten en kan ik dit verslag maken.
Het is nu 5 uur en ben ik in het hotel en ga lekker ff douchen en relaxen. Om half acht hebben we afgesproken om te gaan eten.

1. Anneke en Bart:
    16 januari 2014
    Als dit zo doorgaat kan je straks meedoen met de vierdaagse :-). Wel stoer dat jullie de alternatieve route namen! Klikt het een beetje in de groep! X