Monteverde canopytour, skywalk

16 januari 2014 - Monteverde, Costa Rica

We hadden gisteren wel een beetje pech qua dieren zien. Iemand van de groep had de quetzal gezien, dat is een heel bijzondere vogel, met staartveren van wel een meter, en anderen hadden een groep apen gezien. Toen we zaten te wachten op de bus, kwam er nog wel ff een wasbeertje langs lopen.
Gisteravond met zijn tienen gegeten. Ik had een heerlijk visje met knoflook. Het was weer reuze gezellig. Het was wel fris gisteravond. Monteverde ligt op hoogte, dus het koelt behoorlijk af. Nadat ik gedoucht had, had ik eerst heel ambitieus een korte broek en t-shirt aan, maar dat heb ik toch maar ingewisseld voor een lange broek, lang shirt en vest.
Vandaag ga ik de canopytour en skywalk doen. De canopytour is aan een kabelbaan door het bos glijden. Met de skywalk loop je over bruggen door de boomtoppen.
We zitten nu (8:30 uur) in het restaurant bij de canopytour/skywalk te wachten totdat de regen weg trekt. Monteverde is een nevelwoud, maar het lijkt nu meer op een regenwoud!! Ik heb mijn lange broek en vest aan, en heb het eigenlijk nog koud. Tot nu toe zit het niet echt mee met het weer. Bij de Poas vulkaan was de krater gehuld in wolken, de zonsondergang bij de Arenal vulkaan verregende, gisteren in het nevelwouden hadden we zon, en nu slagregens!! Vet balen!! Nu moeten we wachten/hopen dat de regen weg trekt. De eerste bus terug gaat om 11 uur, dus voorlopig zitten we hier nog wel ff. Het schijnt dat het hier om het kwartier anders is, maar het afgelopen uur kwam het alleen maar met bakken uit de lucht.
Ik heb besloten om terug te gaan! Het is niet leuk om met dit weer over bruggen te lopen of aan een kabelbaan te hangen. We hebben mensen gezien, die zelfs met regenjas aan, doorweekt terug kwamen. Dan ben je straks nog ziek ook, dat wil ik niet. Jammer, maar het is niet anders.
Kan ik mijn boek gaan lezen, is ook spannend!

1. Gerd en Marieke:
    16 januari 2014
    Jammer dat het weer niet meezit. We hopen voor je dat het nog ten goede keert.
    We vinden het erg leuk om je verslagen te lezen.
    Dikke kus en knuffels van papa en mama
  2. Anneke en Bart:
    16 januari 2014
    Het weer kan je niet sturen, maar je hebt gelijk dat je dan niet hoog boven in de bomen gaat lopen. X