León - strand pacifische oceaan

24 januari 2014 - León, Nicaragua

@Anneke en Bart. Nee, dit was op zich een makkelijk rondje, kon eigenlijk niet fout gaan...maar wij hadden het bordje met peligroso (gevaarlijk) gemist!! Dat was niet handig van ons.
Maar vandaag hebben we een relaxt dagje!! Ik zat pas om 9 uur te ontbijten, lekker op mijn gemakje. Lekker fruit; banaan, ananasen en watermeloen. Na het ontbijt ben ik ff alleen de stad door gelopen, even wat kerken bekijken, dat vind ik altijd wel leuk. We hadden een plattegrond van het centrum gekregen. Daar had ik de informatie van de Lonely Planet op geschreven, dat scheelt weer gesjouw;-)
Ik heb eerst bij de kathedraal op het centrale plein gekeken. Dat is geloof ik de grootste kerk van Midden Amerika. Vervolgens ben ik naar de Calvario kerk geweest. Dat is een kerk met rode buitenkant en met bijbelse taferelen op de façade. De binnenkant is prachtig. Een houten plafond met doeken aan het plafond. De kerststal stond er ook nog!! De volgende kerk was de Recolección kerk. Deze heeft een gele buitenkant. Binnen is het hele plafond bedekt met donkere schrootjes. Toen ben ik nog ff de Merced kerk wezen bekijken. Deze heeft ook bruine schrootjes aan het plafond. En een gouden beeld bij het altaar. Daarna ben ik weer richting het hotel gelopen. Langs de straat staan de mensen met kraampjes van alles te verkopen. Frisdranken, fruit, plantaan chipjes, van alles. De vrouwen hebben dan schattige schortjes aan. Op de weg naar het hotel kwam ik nog langs het ziekenhuis. Buiten staan diverse stalletjes met eten. Blijkbaar moeten de mensen eten kopen voor hun familie, omdat ze dat niet krijgen in het ziekenhuis.
Rond de middag zijn we met zijn achten naar het strand gegaan. Dit ligt aan de Pacific, dat is een oceaan waar wij eigenlijk nooit komen. We hadden een minibusje geregeld, die ons wegbrengt en weer ophaalt. Het is een half uurtje rijden. Het is heerlijk op het strand! Er staat een lekkere bries die voor verkoeling zorgt. Eerst gaan we ergens lunchen, bij een soort backpackershotel. Na de lunch zijn we allemaal uitgezworven over het strand. Ik ben met Jeanette gaan wandelen over het strand, wind mee! Er stond nl zo'n harde wind dat je anders helemaal gezandstraald zou worden. Toen zijn we ergens bij een leuk overdekt terras gaan zitten. Hebben we lekker wat gedronken en lekker zitten kletsen, en wat gelezen. Heerlijk relaxt! Het was trouwens heel rustig op het strand. Dat is niet raar, als het bij ons elke dag minimaal 25℃ is, dan zouden we ook niet elke dag naar het strand gaan! We hadden een prachtige zonsondergang. Om zes uur zijn we weer terug gegaan naar Léon. We kwamen precies tijdens de briefing van Patrick het hotel binnen lopen. Morgenochtend zijn we ook nog in Léon.
S avonds hebben we met zijn vijfen gegeten. Weer veel te veel! De porties in Nicaragua zijn echt mega. Ik dacht nog in Nicaragua zal wel minder eten beschikbaar zijn. Maar dat is niet zo. Als je op de markt loopt, zie je ook veel fruit, groente en vlees.
Als toetje had ik chocolademousse. Goddelijk!! Ik hoop dat mijn broeken nog passen als ik terug kom, haha.

1. Anneke en Bart:
    24 januari 2014
    Als je broeken niet meer passen dan koop je een maatje groter, of je doet het even rustig aan en dan passen ze ook zo weer :-). Xx