Copán - Rio Dulce

1 februari 2014 - Río Dulce, Guatemala

Vanmorgen om 8 uur gaan we weer op pad. Na een half uur zijn we alweer bij de grens. Die zijn we rap voorbij. Onderweg doen we inkopen voor de lunch. We gaan lunchen bij een waterval vandaag. Dat wordt wat later dan dat er in het draaiboek staat... een uur later zijn we er. De waterval is mooi, maar ik had liever naar het zwembad in het hotel gegaan. Wat wel leuk was om te zien, was dat er vrouwen de was aan het doen waren in de rivier. En dat er kinderen aan het voetballen waren. We waren nu pas om 5 uur in het hotel. Het zijn allemaal cabines op het water, verbonden met vlonders. Ziet er op zich prima uit, ben alleen bang dat we lek geprikt worden door de muggen. Daar hebben we een goed spulletje tegen gekocht in Costa Rica. Off! heet dat, volgens Patrick werkt dat beter dan Deet. Het ruikt in ieder geval lekkerder, een beetje naar fruit.
Nu zit ik mijn verslag ff bij te werken, met uitzicht op de haven. Morgen gaan we naar Livingston. Daar gaan we met een boot heen. In Livingston wonen nazaten van de slaven, een Garifuna gemeenschap. Ik ben erg benieuwd. Nu ga ik eerst ff douchen, want ik plak aan alle kanten.

1. Anneke en Bart:
    1 februari 2014
    En heeft het middeltje geholpentegen de muggen? Xx
  2. Gerd en Marieke:
    1 februari 2014
    Zitten jullie al de hele vakantie zo krap in de bus? Ik hoop van niet.
    Zijn de cabines jullie slaapplaatsen? We hopen dat off. goed werkt .
    Lieve groeten
  3. Rachel Bruines:
    2 februari 2014
    Het spulletje helpt erg goed...de rest heb ik voor niets gekocht en mee genomen.
    En de bus is sinds Copán zo. Daarvoor hadden we een ruimere bus, gelukkig! Morgenochtend vertrekken we al om 5 uur!! We moeten voor 12 uur bij de grens zijn, want ze doen de grens soms dicht tussen 12 en 2. En we moeten ook op tijd zijn voor de laatste boot naar Caye Caulker. Dus dat wordt een kort nachtje. En in zo'n krappe bus kun je ook moeilijk een tukkie doen, dus het zal een pittig dagje worden.