Matagalpa

26 januari 2014 - Matagalpa, Nicaragua

Net ff door het stadje gelopen. De musea zijn dicht, dus alleen de kathedraal en de kerk om de hoek blijven over om te bekijken. Ik wandel door de winkelstraat naar de kathedraal. Er is van alles te koop. In had het veel armer verwacht. Natuurlijk hebben de mensen buiten de stad wel minder voorzieningen en een wat krakkemikkig huis. Maar als ik zie hoeveel kledingwinkels er hier waren. In de supermarkt is ook alles te verkrijgen.
De kathedraal is prachtig in smetteloos wit. Daarna ben ik naar de supermarkt geweest om ontbijt voor morgenochtend te kopen. Ik had twee ananasvlapjes en een kipdingetje, totaal 15 cordoba, oftewel nog geen 45 cent!! Het is hier echt spotgoedkoop.
Nu zit ik ff te relaxen. Om half 7 gaat Patrick vertellen wat we morgen gaan doen. Ik denk lang in de bus én wachten. We moeten namelijk Nicaragua uit, Honduras in, dan een stukje rijden. Dan Honduras uit en El Salvador in. Dus 4 grensovergangen. Dat betekent geduld hebben!!