Isla Ometepe - Granada

20 januari 2014 - Granada, Nicaragua

@Anneke en Bart. Dat is inderdaad een bananenblad, maar ik weet niet of ze daar iets mee doen, of dat het een soort plankje is om op te werken.
Om half negen zijn we bij de haven. Om 9 uur gaat de boot. Om 9:15 uur komt de boot aan. Wij staan al klaar om de boot op te gaan ... maar de boot gaat niet. De motor is kapot! We moeten wachten tot 11 uur. Er liggen nu 3 boten in de haven, waar allemaal aan gesleuteld en gelast wordt. Om 10:45 uur vertrekt de boot. Na ruim een uur varen zijn we weer aan de wal. Iedereen krioelt door elkaar de boot op en af. Het is één chaos. Om half 1 kunnen we weer verder. We gaan eerst ff lunchen in Rivas, vervolgens gaan we om 2 uur eindelijk door naar Granada, daar komen we om 15:15 uur aan. Het is een prachtig hotel, met een goed doel. Ze investeren in de gemeenschap en geven opleidingen. Er zit een klein zwembad bij, en ligt vlakbij het centrum. Heerlijk! Straks ga ik met Arthur nog ff naar de kathedraal en het centrale plein. Dat schijnt heel mooi te zijn met zonsondergang. Ben benieuwd!
In de plaatsjes langs de weg zie je ook veel motor garages. Heel veel mensen hebben ipv een auto een motor. En in Nicaragua zie je ook veel fietstaxi's. Dat is heel anders als in Costa Rica.