Granada

22 januari 2014 - Granada, Nicaragua

Vanmorgen lekker rustig aan gedaan. Het was gisteren toch ineens best laat, maar super gezellig met iedereen.
Het ontbijt was super: eitje, broodje, jam én pindakaas!! Daarna zijn we de stad in gegaan. Eerst de kathedraal op het centrale plein, volgens zijn we naar de markt gegaan. Een gedeelte is buiten en een groot gedeelte is binnen. Wat een gekrioel van mensen. Er wordt van alles verkocht: o.a. groente, vlees, vis, rijst, kleding, wasmiddel, sigaretten, schoolspullen, rugzakken voor kinderen. Binnen viel het me op zich mee hoeveel vliegen er zaten, maar het stonk er verschrikkelijk! Vooral het vlees stinkt vreselijk, maar ja, dat is ook niet raar, het is er dik 30℃! De mensen zijn super vriendelijk. Ze hadden bijvoorbeeld allerlei soorten rijst, en ook een soort rode rijst. We vroegen waar het voor was, bleek dat het voor de dieren was. Er zijn ook geen opdringerige kinderen/mensen. Je hebt wel een paar bedelaars, maar dat valt op zich mee.
Na de markt zijn we naar het fort gelopen, want daar heb je een prachtig uitzicht over de stad. Onderweg kwamen we nog twee kerken tegen. Bij het fort bleek, dat het gerenoveerd wordt, dus we konden er niet in. Toen ben ik weer terug gegaan voor het uitzicht van de Iglesia de Merced. Daar kun je de klokkentoren beklimmen en dan heb je prachtig uitzicht over de stad. Dat had ik gisteren ook gedaan, maar toen ging de zon al onder. Na de lunch heb ik nog een kerk bekeken, maar dat viel wat tegen. Toen maar terug naar het hotel voor een frisse duik in het zwembad. Ff relaxen, het is tenslotte vakantie!!
Aan het einde van de middag zijn we, met een klein groepje, naar de eilanden voor de kust van Granada geweest met een boot. Het leek een beetje op Caño Negro, qua vogels. We hebben tientallen verschillende soorten weer gezien. En lekker tussen alle eilandjes door gevaren. De eilanden zijn ontstaan door de uitbarsting van de vulkaan naast Granada. Deze heeft brokstukken overal heen geslingerd, en dus ook het meer van Nicaragua in. We zagen ook nog slingerapen onderweg. Grappig om die apen zo door de bomen te zien slingeren. Morgen gaan we naar Léon, en onderweg gaan we nog wat dingen doen/bekijken.

1. Anneke en Bart:
    22 januari 2014
    Mooie foto's heb je weer geplaatst.
    De boottocht langs de eilanden zit die bij de reis in of moet je die zelf regelen?
    Wel lekker dat je nu een zwembad hebt dan kan je inderdaad even lekker vakantie vieren :-) x