Perquin - Suchitoto

29 januari 2014 - Suchitoto, El Salvador

Het is weer een prachtige dag! Strak blauwe lucht, het zal wel weer erg warm worden. We rijden weer door bergachtig groen gebied. El Salvador heeft 17 vulkanen, waarvan de helft nog actief is. Het ligt ook op een aantal breuklijnen. Ze zijn wel druk bezig met de infrastructuur. Ik zie regelmatig wegwerkzaamheden. Gisteren vertelde de gids dat de mooie huizen van mensen zijn, die in Amerika hebben gewerkt. Onderweg is Ludo (onze Belg) aan het voorlezen uit zijn Spaanse boekje. "Wanneer zie ik je weer? Blijf van mij af. Dat zeggen ze allemaal. Nee?, dan doen we het niet. Vind je dit lekker? Doe je ... uit." Hilarisch! We maken een stop in San Miguel. Kunnen we ff dollars pinnen en boodschappen doen in een superluxe supermarkt. Wat wel makkelijk is, is dat je in El Salvador, Honduras en Belize met dollars kunt betalen. In Guatemala zou je ook met dollars kunnen betalen, maar het kan ook met quetzals. Vanuit de bus zien we de gelijknamige vulkaan (San Miguel). Om 2 uur zij we in het hotel in Suchitoto. Wat een supermooie plek. Een zwembad en uitzicht op de groene bergen, met het meer van Suchitoto. Jammer dat we er maar een middag zijn. Dus ik ga er optimaal gebruik van maken. Eerst ff snel lunchen in het dorpje, bij een pulperia. Dat is een simpel eettentje. Heerlijke groentesoep, vlees, rijst en sperziebonen voor $ 3,10. Na de lunch zijn we nog ff bij de kathedraal gaan kijken. Vlekkeloos witte buitenkant en hij bleek ontzettend lang te zijn, toen we naar binnen gingen. Het plafond en de zijkanten bekleed met planken en prachtig geschilderd. Het dorpje heeft mooie straatjes met kinderkopjes en kleine steentjes, heel sfeervol.
Nu lig ik lekker ff bij het zwembad te genieten van de zon, het water en het uitzicht.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anneke en Bart:
    29 januari 2014
    Heerlijk om dit allemaal te lezen, en wat weer een mooie kathedraal!
    Wel leuk dat je iedere keer ergens anders eet. Xx
  2. Lotte:
    29 januari 2014
    Super Rachel!!!! Ons een beetje jaloers maken met je mooie verhalen en foto's en het lekkere weer!!! Veel plezier nog en geniet!

Groetjes lotte
  3. Rachel Bruines:
    30 januari 2014
    @Anneke en Bart: dat is het voordeel als het eten niet is inbegrepen. Dan kun je eten waar je wilt. Luxe, goedkoop, plaatselijk, of toch pasta, je kunt het zelf bepalen.
    @Lotte, bedankt. Ik snap dat het jaloers makend is, zeker nu het kouder wordt in Nederland. Ik ga er zeker nog ff van genieten.